Alpina zastosowała w silnikach M62B46 uszczelki głowicy zbudowane z tworzywa. Z czasem uszczelki te ulegają uszkodzeniu (pęknięcia). Alpina zaleca ich wymianę na w pełni metalowe. Oto porównanie obu rodzajów uszczelek. Objawami pękniętej uszczelki jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Zbyt długie użytkowanie silnika z takimi uszczelkami może spowodować pęknięcie bloku między cylindrami, czy też głowicy.
Uszczelki z silnika F3 Alpiny B10 V8 1998 – M62B44
Pęknięcie uszczelki.
Kolejne pęknięcia
Porównanie wadliwych i poprawionych (metalowych) uszczelek. Po lewej uszczelki w pełni metalowe, po prawej uszczelki z tworzywa.
Budowa uszczelki z tworzywa
Budowa nowej uszczelki metalowej (3 warstwy)
Budowa nowej uszczelki metalowej (3 warstwy)
Uszczelka metalowa produkowana przez BMW – oznaczenie silnika „B46”